6 Şubat 2011 Pazar

Jane Austen, Gurur ve Önyargı, Mr. Darcy ve Elizabeth

bugün bitirdim. hastaydım birkaç gündür. soğuk geçen günlerde sıcak bir kahve, ağrı kesici ve antibiyotiklerle iyileşmeyi beklerken sayfalar akıp gitti. birazdan yapacağım yorumlarla haşa Jane Austen'in kült romanını yermek değil niyetim fakat bizim Türk dizileriyle olan gereksiz samimiyetimizi düşününce hikaye bize pek bir tanıdık geliyor. ben de içimi dökmek istedim bu vesileyle.
yatakta kıvrılırken Jane'nin tükenmek bilmeyen iyi niyeti, Elizabeth'in iniş çıkışları, Mrs. Bennet'in bencilliği ve pes dedirten yorumları, küçük kardeşlerin yakışıklı subay takıntıları ve Mr. Darcy'nin gururlu ama naif duruşuyla kendimi adeta eski bir İngiliz pembe dizisini izlerken yapacak işi yok-muş-çasına karakterleri evine buyur eden, yetmeyip çay kahve ikram eden, kendini onlardan biri sanıp da olayların akışına müdahale etme arzusuyla yanıp tutuşan, kurguyu gerçekle karıştıran, son günlerde hepimizi güldüren yorumlarıyla "Ali Kaptan gebersin inşallah" teyze olarak buldum. evet ben de yeri geldi Mr. Darcy'ye vuruldum, yeri geldi Mrs. Bennet'a ve Lady Catherine'e lanet okudum. "ah bende olacak o... bak sinir sistemim bozuldu..." gibi gibi. ya da: şimdi Mr. Darcy'nin de hakkını yememek lazım adam çok uğraştı, sevgisi takdire şayan. çocuk fena abayı yaktı o kıza. kolay iş mi herkesi silip geçmek. ama Mr. Bingley de biraz fazla saf gibi. aman zaten Jane de bir o kadar saf. ah o Lydia yok mu bacaklarını kırmak lazım onun. tüm aileyi zora soktu, hiç utanması yok ne karaktersiz kızmış. Mr. Darcy'ye bazen hak veriyorum böyle bir aileyle akrabalık kurmak zor. sonuçta sadece sen evlenmiyorsun aileler de evleniyor değil mi ama. gelgelelim bizim tatlı pıtırcıklara ah o ne becerikli o ne iyi niyetli kızlar öyle. ayy Jane'e ve Elizabeth'e bir ömür boyu mutluluklar dilerim. darısı başıma. "hak ediyor olsunlar..."

NOT: İngiltere'de bugün çok ciddi bir Jane Austen turizmi varmış, acentalar, turlar, rehberler, hediyelik eşyalar filan. bu kadar populer olmasına şaşmamak gerek. ha Türkiye, ha İngiltere yer, ırk ayırdı yok bunun e halk seviyor böyle hikayeleri canım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder